کابل دوربین مدار بسته

کابل دوربین مدار بسته

کابل دوربین مدار بسته

در نصب دوربین مداربسته انواع مختلفی از کابل ها (تصویر و برق) مورد استفاده قرار می گیرند. براساس این که دوربین شما دوربین مداربسته آنالوگ است یا تحت شبکه نوع کابل ها متفاوت خواهد بود.

در سیستم های مداربسته آنالوگ کابل کواکسیال یا کواکسی برای انتقال داده و تصاویر دوربین مداربسته استفاده می شود.

در سیستم های تحت شبکه یا دیجیتال نیز از کابل شبکه استفاده می شود. هر کدام از این دو نوع کابل نیز در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود.

تفاوت موجود در قیمت سیم و کابل دوربین مداربسته به چندین عامل بستگی دارد.یکی از بخش های نصب دوربین مداربسته کابل کشی دوربین مداربسته است.

در این مقاله سعی داریم به معرفی انواع کابل های تصویر از جمله کابل ترکیبی دوربین مداربسته و کاربرد آنها بپردازیم.

کابل دوربین

کابل RG:

RG مخفف Radio Gauge است که Gauge به ضخامت کابل اشاره دارد. این ضخامت با عدد در کنار RG نشان داده می شود. هرچه این عدد RG بیشتر باشد، هسته یا هادی مرکزی نازک تر است.

کابل کواکسیال شکل ضخیم و گرد متمایزی از سایر کابل ها دارد. به راحتی می توانید این نوع از سیم و کابل دوربین مدار بسته را از سایر کابل ها مانند کابل های جفت تابیده یا کابل اترنت تفکیک کنید.  رایج ترین کابل های کواکسیال RG-6، RG-11 و RG59 است.

RG-6

کابل RG-6 ساخته شده از مس و آلومینیوم، برای پهنای باند بیشتر و فرکانس بالاتر ساخته شده است. بنابراین برای دوربین‌های مدار بسته داخلی مناسب نیست.

این کابل بیشتر برای دوربین‌های مدار بسته توسط مقامات شهری، ادارات و پلیس استفاده می‌شود. این مدل کابل کواکسیال در مقایسه با کابل کواکسیال RG59 هسته هادی بزرگ‌تر و لایه عایق ضخیم‌تری دارد

RG-59

عدد 59 به اندازه قطر این کابل ، یعنی 059/0 اشاره دارد و از هسته مسی در آن استفاده شده است. این نوع کابل برای پهنای باند پایین‌تر توصیه می‌شود.

بنابراین برای نصب دوربین‌های مدار بسته ایده‌آل است، مخصوصاً برای نصب دوربین در منزل، مشاغل، هتل‌ها و سایر مکان‌های نسبتاً کوچک‌تر. کابل هم‌محور RG59 قابلیت انتقال سیگنال‌های فرکانس بالا دارند و از بروز تداخلات مغناطیسی ناشی از منابع خارجی جلوگیری می‌کند.

 

کابل

کابل های کواکسیال:

 این کابل ها به ‌عنوان کابل آماده دوربین های مداربسته نیز شناخته می‌شوند، محبوب‌ترین و بهترین کابل های دوربین مداربسته  گزینه برای سیستم های CCTV و HD به حساب می‌آیند. این محبوبیت بدان دلیل است که این کابل‌ها از وجود کانکتورهای BNC بهره می‌برند و در اندازه خاصی بریده می‌شوند که سبب می‌گردد مشتریان بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند.

در یک طرف، فیش BNC و یک منبع تغذیه مادگی 2.1 میلی متری (  DVR یا سمت مانیتور) وجود دارد و در طرف دیگر، یک کانکتور ویدئویی BNC و یک خروجی  2.1 mm نری ( سمت دوربین) قرارگرفته است .طراحی محافظ کابل های کواکسیال به  مغزی اجازه می دهد تا داده ها را به سرعت منتقل کنند در حالی که از آسیب و تداخل محافظت شوند. 

1.مغزی کابل یا هادی مرکزی که معمولاً یک سیم مسی است و داده ها و ویدئوها از طریق آن عبور می کنند.

2.عایق اطراف سیم مسی که پلاستیکی و دی الکتریک است.

3.لایه شیلد یا مش بافته که از مس، آلیاژ یا آلومینیوم ساخته شده است. این لایه به محافظت از کابل در برابر تداخل الکترومغناطیسی (EMI) کمک می کند.

4.در نهایت لایه خارجی که یک پوشش پلاستیکی است و لایه های داخلی را از آسیب محافظت می کند. 

کابل

کابل شبکه:

این کابل به همراه یک کانکتور RJ45  ارائه می‌شود که مودم اینترنت شما را به روتر بی سیم یا رایانه شخصیتان را به سوئیچ روتر و یا شبکه متصل می‌کند. هر جفت کابل برای یک هدف خاص مانند انتقال داده یا برق به‌کار گرفته می‌شوند.

این نوع کابل دقیقا مانند کابل کواکسیال، Cat می‌تواند هم ویدئو و هم برق را از طریق یک کابل واحد منتقل کند.  CAT در درجه اول با دوربین‌های IP شبکه و در صنعت نظارتی مورد استفاده قرار می‌گیرد

کابل Cat6: در طی چند سال گذشته، کابل Cat-6 به یکی از جایگزین‌های بسیار محبوب کابل Cat-5E تبدیل شده است. در حالی که هر دو کابل به‌صورت 4 کابل 24-گیجی  پیچیده شده در یک محافظ ارائه شده‌اند، کابل‌های Cat-6 محکم تر پیچیده شده و امکان انتقال سریع‌تر داده‌ها را فراهم می‌آورند

. به عنوان مثال کابل دوربین مداربسته ترکیبی، Cat-5E  می‌تواند تا 1000 مگابیت در ثانیه یا 1 گیگابایت داده را به راحتی منتقل کند، در حالی که Cat-6 می‌تواند حداکثر 10 هزار مگاپیکسل یا 10 گیگابایت داده را منتقل نماید. محدودیتی که وجود دارد این است که  Cat-6 فقط می‌تواند 10 هزار مگابایت را تا فاصله 50 متری منتقل کند و پس از آن، همان 1000 مگابیت در ثانیه را درست همانند Cat-5E منتقل خواهد نمود.

کابل های شبکه انواع و کارایی های متفواتی دارند که ما در این مقاله توضیحاتی در مورد پر استفاده ترین کابل های شبکه دادیم شما نیز میتوانید با تماس ویا با مراجعه حضوری به دفاتر مرکزی فروشگاه آرکا گستر با پشتیبانی و پاسخگویی 24 ساعته سوالات و راهنمایی های مورد نیاز خود را برطرف کنید.

کابل

متخصصان شبکه و تکنسین های دوربین مداربسته در هنگام پرس سوکت یا پانچ کیستون حتما لازم است به نحوه رنگ بندی کابل‌های های دوربین مداربسته از جمله کابل شبکه CAT۵ و CAT۶ که مورد استفاده قرار می‌گیرد توجه ویژه ای داشته باشند،

چرا که برقراری ارتباط توسط کابل شبکه فقط با ترکیب رنگ بندی خاص ممکن خواهد بود و رنگ بندی اشتباه حتی اگر ترتیب رنگ‌ها را در دو سر کابل رعایت شود ارتباط را ایجاد نخواهد نمود.

کابل جفت  پیچ خورده:
کابل های زوج پیچ خورده اساساً شامل دو سیم مسی عایق شده هستند که به دور یکدیگر پیچ خورده اند.
 یکپارچگی سیگنال: این کابل ها تا حد زیادی باعث کاهش ضربات متقابل و القای الکترومغناطیسی بین جفت سیم می شوند و در نتیجه اطمینان حاصل می شود که تمامیت سیگنال ها در ترانزیت همیشه حفظ می شود.
ایمنی: ممکن است از آنها به عنوان کابل کشی پایه یا زمینه استفاده شود. این امر به دلیل کاهش آسیب پذیری در برابر شوک های الکتریکی ، ایمنی را به سیستم اضافه می کند.
اندمان فضا: این کابل ها با داشتن امکان جابجایی چندین جفت در یک کابل ، باعث صرفه جویی در فضا می شوند.

 

کابل

فیبر نوری
فیبر نوری فناوری انتقال داده به صورت پالس های پر سرعت نور در طول شیشه ، رشته پلاستیکی یا فیبر است.
سریع: این کابل ها اطلاعات را با سرعت بسیار شگفت انگیزی منتقل می کنند. بنابراین آنها برای شرایطی که نیاز به انتقال سریعتر داده ها و حداکثر تاخیر در زمان ممکن است، ارجح هستند.
کارآمد: آنها وظایف خود را برای انتقال داده با راندمان شگفت انگیز انجام می دهند که سیگنالهای موجود روی این کابل ها تداخل الکترومغناطیسی ندارند و نیازی به انتقال مجدد ندارند.
ظرفیت بالا: فیبر نوری معمولی اطلاعات بیشتری را نسبت به سیمهای مس معمولی در اختیار شما قرار می دهد.
مسافت طولانی تر: آنها برای استفاده در مسافت های طولانی تر مناسب هستند

کابل

کابل های برق ویدیویی

کابل های برق ویدیویی سیم های کوتاه و جمع و جور هستند که برای انتقال سیگنال از دوربین های مدار بسته به سیستم های تلویزیون مدار بسته (CCTV) استفاده می شوند. علاوه بر انتقال سیگنال ویدیویی، آنها منبع تغذیه DC را به دوربین های امنیتی CCTV متصل می کنند.

نصب و استفاده آسان: آنها دارای افزونه هایی هستند که تنظیم و در نهایت استفاده از آنها را بسیار آسان کرده است.

چند منظوره: آنها سیگنال های ویدئویی را منتقل می کنند و همچنین برق DC را به طور همزمان به دوربین های امنیتی CCTV انتقال می دهند. بنابراین باعث راحتی بیشتری برای کاربران می شوند.

مقرون به صرفه: آنها نسبتاً ارزان هستند و دسترسی به آن ها ساده است.

کابل

قیمت کابل دوربین مداربسته از مواردی همچون کیفیت مس به کار رفته در کابل،
کیفیت روکش های به کار رفته در محصول، قطر کابل مسی، سرعت انتقال داده و برند تولید کننده محصول متاثر است.
این محصول به صورت حلقه هایی با متراژ متفاوت در بازار به فروش می رسد و بهتر است قبل از سفارش و خرید برآوردی از میزان کابل مورد نیاز داشته باشید.
البته شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و نیز خرید و بازدید از دیگر  محصولات فروشگاه ما از طریق صفحه ارتباط با ما یا از طریق پیج رسمی اینستگرامی ما به نشانی @DORBIN_ARKA در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.